پرنسس ساريناپرنسس سارينا، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه و 7 روز سن داره
شازده مسيحاشازده مسيحا، تا این لحظه: 8 سال و 26 روز سن داره

نی نی بوس

داستان خاطرات پرنسس سارينا و شازده مسيحا

مسيحا جونم به حرف افتاد-دو زبانه

1397/2/31 8:59
نویسنده : مامان مائده
910 بازدید
اشتراک گذاری

 مسيحا جونم ميدوني كه من تقريبا از بدو تولدت كم و بيش باهات انگليسي حرف ميزدم تا گوشت عادت كنه ولي رسما از يك سالگيت مثل سارينا تصميم گرفتم فقط و فقط انگليسي باهات حرف بزنم و به سارينا هم گفتم مسيحا فقط انگليسي بلده و فارسي نميدونه! اونم قبول كرد و فقط باهات انگليسي حرف ميزد تا اينكه بالاخره در سن دو سال و دو ماهگي يهو زبونت كامل باز شد و شروع كردي خيلي روان و واضح انگليسي حرف زدن! خودمم باورم نميشه  كه زبون اولت انگليسي باشه.حتي جملات سوالي هم ميپرسي،ولي فارسي رو كامل مي فهمي و جملات دو سه جمله اي رو ميتوني بگي.

بهترين روش آموزش دوزبانگي آماده كردن محيط به زبان انگليسي هست ولي چون ما در ايران زندگي ميكنيم و محيط قالبمون فارسي هست عملا اينكار غير ممكنه.ولي من تمام تلاشم رو كردم تا با روش زبان مادري يه محيط انگليسي در خونه فراهم كنم .من فكر ميكنم كسي كه بتونه و اين توانايي رو داشته باشه با بچش به زبون دوم صحبت كنه خيلي قدم بزرگي در دوزبانگي بچش بر ميداره.چون همونطور كه ميدونيد ميگن بچه ها تا ٥ سال اول زندگيشون ميتونن ٥ تا زبون زنده دنيا رو ياد بگيرن😉.پس چرا محرومشون كنيم؟؟

حالا از شعرايي كه  برام ميخوني مثل rainbow-old macdonald-head shoulder-bingo-abc-one two buckle my shoes

 

از فارسي هم چيك چيك باران كه توي كتاب پيانوي سارينا بود و ترنم قشنگه توش پر از پلنگه.

نميدونم بقيه هم انقدر ازينكه بچه هاشون زبون باز ميكنن كيف ميكنن يا نه.ولي من كه خيلي خوشحالم زود زبون باز كردي و ميتوني خواسته هاتو زودتر به همه بفهموني .

پسندها (3)

نظرات (2)

مامان صدرامامان صدرا
26 آبان 97 8:17
عالی و مفید بود👌
مامان مائده
پاسخ
ممنونم🌺
مامان ارشیا و پانیامامان ارشیا و پانیا
26 آبان 97 12:31
 واقعا فوق العاده ست. به همت تون تبریک می گم!
منم خیلی دلم می خواد دخترم دو زبانه بشه ولی خودم تسلت ندارم فعلا واسش سی دی زبان اصلی می زارم. به نظر شما فایده داره؟
مامان مائده
پاسخ
ممنونم ازتون.بله خيلي خوبه براش كارتون انگليسي بذاريد و بعد ٣ سالگي هم ميتونيد بفرستينش موسسه زباني كه مثل مهد كودكه ولي به زبان انگليسيه
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نی نی بوس می باشد