پرنسس ساريناپرنسس سارينا، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 1 روز سن داره
شازده مسيحاشازده مسيحا، تا این لحظه: 7 سال و 11 ماه و 20 روز سن داره

نی نی بوس

داستان خاطرات پرنسس سارينا و شازده مسيحا

١٥ ماهگيت مبارك

1392/10/28 19:56
نویسنده : مامان مائده
3,974 بازدید
اشتراک گذاری

گوگولي مگولي شيرين عسل مامان!

توي اين ماه خدارو شكر غذا خوردنت خيلي بهتر شده .ولي همچنان محال ممكنه كسي بتونه حتي يه قاشق بهت غذا بده! و فقط و فقط خودت بايد بخوري حالا شده با قاشق، با دست نگران.هر جوري هست فقط خودت و خودت.

یعنی زبونم چه رنگی شده؟؟؟

بعد از اینکه چیزی میخوری شروع میکنی به آواز سر دادن...

آآآآآآآآآآآآآ

اینم عکس همین لحظته (ظهر بردمت کارگاه کودک و مادر و دیگه بعدش نخوابیدی و از ٩ صبح بیدار بودی و الان که اومدم بهت شام بدم اینجوری کم کم چشمات خمار شد و خوابت برد!!!)

سارینا و دختر عموش فاطمه جون:

عاشق این کامیونی شدی که باباجون مهربونت برات خریده

این کالسکه و نی نی توشم خیلی دوست داری و کلی راش میبری

 تقريبا تمام حرفامو كه به انگليسيه مي فهمي و همچنين حرفاي ديگران كه به فارسي باهات حرف ميزنند.

 ديگه قشنگ وقتي اعضاي بدنتو ميپرسم با دست بهم نشون ميدي:

ماماني: Sarina please close your eyes

Show me your ears

 Stick your tongue

 

Where is your neck

 

Show me your nose

open your mouth

Stamp your feet

give it to me please

البته بقیه چیزا مثل shoulder, head , hair , cheek, kneesو اینا رو هم بلدی که عکسشو نذاشتم.

 چند وقته وقتي ميخوام لباستو عوض كنم،پاتو ميذاري روي گاز و تا ميتوني فرار ميكني و منم بدو بدو دنبالت و تو هم هي پشت سرتو نگاه ميكني كه من نزديك شدم يا نه و ميخندي و جيغ ميكشي و منم تا بگيرمت بايد كل خونه رو دور بزنم! ولي...

ولي از وقتي كه چادر بازي برات خريدم ،ميدويي ميري توش و كارم خيييلي راحت شده.البته اگه بلافاصله بيام و لباس تنت كنم ناراحت ميشي.براي همين كلي دالي موشه و الان ميخورمت و اين چيزا باهات بازي ميكنم تا بتونم بالاخره يه لباسي از شما عوض كنم.

مامانی:

where is Sarina

داااااااااااااالی

بعضی موقع ها هم از زیر خونه ات میخوایی دالی کنیخنده

سارینا:اینا چرا بیرون خونه موندن!بذار بیارمشون تو یه وقت سرما نخورن!

 عاشق وان هستي(اصلا کلا عاشق حمومی). مخصوصا وان خودت.

وقتي بهت ميگم go pick up your towel and lets go to the bathroom جيغ ميكشي و ميدويي حوله ات رو برميداري

 و ميري توي حموم محكم دستتو ميكوبي روي وان كه يعني ميخوام برم توش.

میخوام میــــــــخوام please...

ميذارمت توش و اشاره ميكني به وان خودت كه بري توي اون.

ميذارمت توش و اشاره ميكني پر از آبش كن .

و خلاصه همينجور دستاتو محكم ميزني توش،يا پا ميشي وايميسي و شلپ خودتو ميندازي توي وان و آب ميپاشه به همه جا و كلي كيف ميكنه.

ولي واي ازون موقعي كه بگم I wanna wash your hair. اونوقت جيغه كه هوا نميره! و وقتي هم چيزي رو نخوايي محكم دستاتو به اينطرف و اونطرف تكون ميدي و منم مجبورم بگم ok ok وتو هم کمتر از یک ثانیه گریه و عصبانيتت تبديل ميشه به يه گل شگفته روي لبات و راضي و خوشحال ميشي !

تازگی هم یاد گرفتی پا توی کفش بزرگترا بکنی

یکی منو بگیرههههههههه.دارم میفتمنگران

دختر قشنگم مواظب باش نیفتی.در پناه خدا...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (65)

پریسا پ
3 بهمن 92 21:39
سلام مامان مائده ماشاالله به سارینای باهوش و زرنگ و زیبا تو رو خدا اسپند یادت نره اخهه بچه هم انقدررر ماههههه نوبره والللهههه عروسککککک قشنگ خیلییی ماهی
مامان مائده
پاسخ
سلام گلم ممنونم
مامان آینده
3 بهمن 92 23:12
سلام.چه دختر نازی. خیلی جالبه از این سن باهاش زبان کار میکنین. انشالله همیشه سالم باشه. خوشحال میشم مهمون وب منم بشین. مامان آینده
شایلان
4 بهمن 92 11:39
ماشاالله به این دختر گلت کاش منم بتونم مثل شما یه مامان خوب برای نی نی م باشم
مامان مائده
پاسخ
ممنونم عزيزم.مطمئن باش اگه بخوايي خيلي بهتر از بقيه ميتوني باشي
دوستدار سارینا
4 بهمن 92 16:36
وایی مامانی خیلی عالی بووود خیلی منتظر پست جدید بوودم دلم تنگ شده بود واسه شیطنتای سارینا جووون لباسش خیلی نازه آفرین به سارینای مامانی که به این زودی داره زبان یاد میگیره دست مامان باباشم درد نکنه کوجولو تو بی نظیری
فرناز خاله آرسن جون
4 بهمن 92 17:14
15 ماهگیت مبارک باشه خاله آفرین به دخمل باهوش
یگانه مامان سجاد
4 بهمن 92 18:51
مائده جون ماشالا ماشالا خیلی وقت بود از دست این پسره نتونسته بودم بیام وبلاگ سارینا جون رو ببینم خیلی عوض شده دخملت ماشالا فکر کنم اخرین بار هفت ماهه بودم اومدم وبلاگ
مریم
5 بهمن 92 0:29
خدا حفظش کنه. خدایی خیلی حرفه که می تونه انگلیسی بفهمه! یعنی تاثیر کلاسه که می ره؟ یا خودت بیشتر باهاش کار می کنی؟
مامان مائده
پاسخ
نه عزيزم به خاطر اينكه خودم باهاش حرف ميزنم
مریم مامان شاینا
5 بهمن 92 0:50
آفرین به سارینای باهوش و زرنگ
مهدیه
5 بهمن 92 8:25
نازی مثل دخرت ماست که عاشق حمومه ولی از لحظه ای که شستن موهاش شروع میشه تا آخرش گریه میکنه! هزار ماشاالله باهوش کوچولو ایشالا سال دیگه سارینا جون برای ما کلاس زبان غیر حضوری بذاره! راستی دختر منم تازگیا دلش میخواد همه ی غذا ها رو خودش با دست خودش بخوره
مامان فرشته های آسمانی
5 بهمن 92 9:35
خدا چه بامزه شده پرنسس کوچولو دوست دارم بخورمش مائده جان خیلی مواظبش باشه تو حموم لیز نخوره
مائده
5 بهمن 92 11:42
ماشالله به این دخمل شیطون مائده جون براش اسفند دود کن
هدی مامان دینا
5 بهمن 92 20:35
افرین دختر گل که انقد خوب انگلیسی یاد گرفتیدست مامان خوبتم درد نکنه
الهه مامان مبین
5 بهمن 92 22:33
15 ماهگیت مبارک باشه عزیییییییییییییزم ....با یه عالمه بوس و بهترین آرزوهای قلبم ......
دخملي تنها دليل زنده بودنم...(لي لي)
6 بهمن 92 1:31
دلم برای نگاه هایی که میدیدند تنگ شده است..... دلم برای برای گوش هایی که میشنیدند.......،برای لبهایی که میخندیدند تنگ شده است، دلم برای سرود سارها،........برای کلاغ ها تنگ شده است، برای ارزن های کپه شده روی سنگفرش که غذای یاکریم ها میشد، برای خرده های نان پشت پنجره،که گنجشکها را میهمان میکرد، دلم برای خودم تنگ شده است....
دخملي تنها دليل زنده بودنم...(لي لي)
6 بهمن 92 1:34
عزيزم 15 ماهگيت مبارك...خاله جون تو دنت رو خوردي يا دنت تورو ؟؟؟؟؟اي جون تو ظرف ماكاروني خوابت برده،......هزار ماشالله دختر باهوش كه ديگه اعضاي بدنت رو به انگليسي ميشناسي ....خاله شيوه ي جديد دالي بازيه؟؟؟
دخملي تنها دليل زنده بودنم...(لي لي)
6 بهمن 92 1:36
الاهي قربونت بشم كه عاشق اب بازي هستي...خدا واسه مامان و بابا حفظت كنه نازگلم
مامان امیرارسلان
6 بهمن 92 13:54
آفرین چقدر دخملمون باهوشه
سایا
6 بهمن 92 14:09
سلام گلم اگه فضولی نبشه می خواستم بدونم مامانی سارینا لباسای سارینا رو از کدوم کشور می خرند
مامان مائده
پاسخ
از امريكا عزيزم
حبه قند
6 بهمن 92 22:29
وای چقدر زبانش پیشرفت کرده. آفرین خیلی خوب باهاش کار کردی. من خیلی خوشم میاد که اینهمه با سارینا کار می کنی. مثل همیشه عالی بود.
سارا
7 بهمن 92 11:29
سلام عزیزم آفرین به نی نی باهوش و با استعدادتون و آفرین به خودتون که اینقدر با حوصله اید من وب رو دنبال می کردم ولی شرمنده تو این مدت نتونستم نظر بذارم براتون آرزوی پیشرفت های بیشتر رو دارم
نيلوفر(مامان پرهام )
7 بهمن 92 12:02
سارينا جونم چه قشنگ غذا ميخوره همن بهتر كه اين كوچولوها روز صندلي خودشون غذا ميخورن .... فكرشو كن اگه روز زمين باشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قربونش برم كه اينقدر باهوشه و دست مامانيم درد نكنه كه از الان باهاش اينگليسي كار ميكنه
مامان آیهان
7 بهمن 92 14:58
الهی چه ناز خوابش برده قربونت برم که اینقدر باهوشی انگلیسی و فارسی رو متوجه میشی
مامان آینده
7 بهمن 92 15:12
مامان آینده
مامان روژینا
8 بهمن 92 13:30
سلام مامانی سارینا جونعسلم حالش چطوره؟راستی مامانی ببخشید یه سوالی دارم اگه دوست دارید جواب بدید! چطوری تونستی انگلیسی رو تو این سن به سارینا یاد بدی؟روژینای من الان تازه یک ساله شده و منم تو فکر آموزش زبان واسش هستم ولی نمی دونم از کجا شروع کنم!
مامان مائده
پاسخ
سلام عزيزم. خودت شروع كن باهاش حرف حرف زدن.اگه هم بلد نيستي خيلي فعلا اسم حيوونا و رنگا رو ميوه ها رو يادش بده
شقایق(مامان ارشان)
8 بهمن 92 14:05
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$_____________________________$$ $$_____________________________$$ $$_________$$$$$$$$$$__________$$ $$___________$$$$$$____________$$ $$___________$$$$$$____________$$ $$___________$$$$$$____________$$ $$___________$$$$$$____________$$ $$___________$$$$$$____________$$ $$___________$$$$$$____________$$ $$___________$$$$$$____________$$ $$___________$$$$$$____________$$ $$___________$$$$$$____________$$ $$_________$$$$$$$$$$__________$$ $$_____________________________$$ $$_____________________________$$ $$______$$$$$_______$$$$$______$$ $$____$$$$$$$$$___$$$$$$$$$____$$ $$___$$$$$$$$$$$_$$$$$$$$$$$___$$ $$___$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$___$$ $$____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$____$$ $$______$$$$$$$$$$$$$$$$$______$$ $$________$$$$$$$$$$$$$________$$ $$__________$$$$$$$$$__________$$ $$___________$$$$$$$___________$$ $$____________$$$$$____________$$ $$_____________$$$_____________$$ $$_____________________________$$ $$_____________________________$$ $$___$$$$$$$$$_____$$$$$$$$$___$$ $$_____$$$$$_________$$$$$_____$$ $$_____$$$$$_________$$$$$_____$$ $$_____$$$$$_________$$$$$_____$$ $$_____$$$$$_________$$$$$_____$$ $$_____$$$$$_________$$$$$_____$$ $$_____$$$$$_________$$$$$_____$$ $$_____$$$$$_________$$$$$_____$$ $$_____$$$$$$_______$$$$$$_____$$ $$______$$$$$$_____$$$$$$______$$ $$________$$$$$$$$$$$$$________$$ $$__________$$$$$$$$$__________$$ $$_____________________________$$ $$_____________________________$$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ سلام عسیسم. دلم خیلی براتون تنگیده بود. ولی چ کنم ک بد جور درگیرم با پسری. ببخش گلم... ماشالا نینی گلی بزرگ شده. مامانی براش اسفند دود کن حتما. از طرف منم ی ماچ آبدار بکن........ میبوسمتون
نارین
8 بهمن 92 19:27
سلام دوست عزیز کوچولوی نازی دارین از فروشگاه مام دیدن کنین تخفیف داریماااا
مامان مائده
پاسخ
ممنونم چشم
ناهید(مامان امیرحسین)
9 بهمن 92 2:02
خدا حفظش کنه خیلی باهوش و بازیگوشه و خیلی خیلی دوست داشتنی چه خوب که این همه انگلیسی یاد گرفته اصلاً در تصورم نمی گنجید که یه نی نی در سن سارینا جونی بتونه این همه مفهوم انگلیسی رو بفهمه موفق باشی عزیزم
مامان مائده
پاسخ
خيلي ممنون عزيزم.خب وقتي مامانش باهاش فقط انگليسي حرف ميزنه و اون هم مجبوره براي ارتباط برقرار كردن زبان مادرشو ياد بگيره ديگه .مثل فارسي
مهدیه مامانیه مهلا
9 بهمن 92 11:52
سلام خوب هستین ..من تازه باوبلاگتون آشناشدم دختر نازی دارین .خواستم درمورو سیدی های بیبی انیشتین ازتون سوال کنم که سما نسخه اصلیش رو از کجا تهیه کردین و کاربردش چیه..و سی دی هایی که کمک کردن به تقویت زبان انگلیسی سارینا چیه.. دختر من 1سال و 10 ماهشه من سیدی های صدآفرینو باهاش کار کردم وبا سی دی های آموزشی دیگه ولی برای زبان انگلیسی سر در گمم اگه میشه راهنماییم کنین .ممنون میشم
مامان مائده
پاسخ
عزيزم ميتوني به اين سايت سر بزني: http://baby-einstein.shopfa.com
یاسمن مامان ترمه
10 بهمن 92 1:13
ای جانم خاله با این چیز خوردنت
خاله ی آریسا
10 بهمن 92 10:13
عزیزم کوچولو موچولو 15 ماهگیت مبارک باشه من که عاشق اینجوری غذاخوردن بچه هام واااای کامیونشو ببین میبوسمت دختر نازنازی
مامانی
10 بهمن 92 17:17
دلم ضعف رفت برای این اداهاش ..... شما تو لیست دوستان ما هستید ...
مامان مائده
پاسخ
قرررررربون شمامنم شما رو لينك كردم
مامان زری
11 بهمن 92 0:54
سلام عزیزم ماشاالله به این دختر ناز خدا حفظش کنه من از دوستای ثنا بانو هستم،دختر برادرتون،آشناییت دادم شاید پارتی بازی بشه میخواستم بدونم سارینا جون رو کجا کلاس میبرین برای زبان خودتون چقدر راضی هستین؟ منم عاشق اینم که دخترم زبان یاد بگیره،یعنی میتونم؟ ممنون میشم در این زمینه راهنماییم کنید
مامان مائده
پاسخ
سلام.خوشحالم به ما سر زديد.عزيزم من خودم باهاش كار ميكنم. و البته اين كلاس كارگاه كودك و مادر كه بيشتر بازيه
مامان رهام
11 بهمن 92 13:52
وووووووووووی چه دخمل خوردنی خیلی اداهاش بانمکه به مام سر بزنید خوشحال میشیم
مامان آینده
11 بهمن 92 23:00
سلام.من تا حالا چند بار اومدم وبتون. شما چرا نمیاین؟ مامان اینده
مامان مائده
پاسخ
ماماني تنبل شده خاله يا من نميذارم؟چشم زودي مياييم
مامان حنــــــــــــــــا
12 بهمن 92 1:44
عزیییییییییییییییزم چ دخمل ناز و ملوسی خوشگل خانومم با دخمل من دوست میشی ؟ خوشحال میشم تبادل لینک داشته باشیم
مامان مائده
پاسخ
ممنون خانمي.ما هم خوشحال ميشيم با هم دوست شيم.من لينكتون كردم
دخملي تنها دليل زنده بودنم...(لي لي)
12 بهمن 92 5:08
سرزمين حقيقي ماقلب كساني است كه دوستشان داريم حتي ازدورترين فاصله ها.

مامان موژان جون
12 بهمن 92 12:53
الهی قربون اون خوردنت ببین چجور خوابش برده خاله فدای حموم کردنت فدای خوابیدنت موش کوچولو
مامان آینده
13 بهمن 92 11:09
ممنون از حضورتون.بازم بیبان. مامان آینده
درسا
13 بهمن 92 11:59
سلام عزیزم خدا دخترتونو حفظ کنه میشه ازتون بپرسم عکسای 1 ماهگی سارینا رو توی کدوم آتلیه گرفتین، ممنون میشم
مامان مائده
پاسخ
ممنونم عزيزم.آتليه سها توي سعادت اباد
مامان امیرشایان
13 بهمن 92 13:38
زنده باشی دختر ناز در پناه خدای مهربون و زیر سایه پدر و مادر عزیزت
مامان کیان کوچولو
13 بهمن 92 15:03
ای جاااااااااااااااانم .. شیطون میطون من ........ دوستت دارم عزیزم ... مامانش دنت کاکائو واسش زیاد خوب نیستااااااااااااااا .. موز و بیسکوئیتی بهش بده ... لطفا ً ..
مامان مائده
پاسخ
ممنون خاله جون بله عزيزم درسته.فقط يه بار براي عكس بهش كاكايي دادم كه كثيف كارياش معلوم بشه!!!
خاله الهام
13 بهمن 92 15:27
سلام مائده جون اول بگم يه عالمه دلم براي دخملي تنگ شده بود 15 ماهگيت مبارك عروسكم آفرين به ناز دونه كه اين همه پيشرفت كرده و صدالبته آفرين به ماماني
خاله الهام
13 بهمن 92 15:30
مائده جون لطفا خصوصي
مامان الی و محیابانو
13 بهمن 92 19:27
نکنه مامان توی غذات داروی خواب آور ریخته جیگرم چه باحال میخوابی ...خوش به حال مامانی ...من که باید محیا رو یه عالمه ....تا خوابش ببره آفرین به نی نی حموم دوست و تمیز خصوصی داری مایده جون
الینا
13 بهمن 92 21:00
سلام اخه چقد بامزست سارینا جونم چقدتمیزغذامیخورهزبان کار کردن با سارینا جون خیلی کمکش میکنه امیدوارم درتمام مراحل زندگیش موفق باشه وافرین به مامان نمونه ای مثل شما واقعا نمونه این
فروغ مامان علی و زینب
13 بهمن 92 22:26
چه کوچولوی نازی، خدا واستون حفظش کنه، کودک سالم نعمتی بزرگه که خدا به پدر و مادر عطا میکنه
الهه مامان مبین
13 بهمن 92 23:37
خاله جونی پست جدید گذاشتم ...
شبنم
14 بهمن 92 0:14
ای جونم چه بامزه خوابش برده قربونش برم من مائده جون من شبنمم وبلاگ قبلیم حذف کردم شرمنده اینو لینک کن
مامان مائده
پاسخ
ممنونم عزيزم.چشششششششم
بهار
14 بهمن 92 13:37
سلا م مامان مائده ما شاالله به این دختر نازت جسارتا می خواستم بپرسم وقتی باردار شدی چند سالتون بود آخه من 5 ساله که ازدواج کردم الانم تا یه سال دیگه که ان شاالله درسم تموم بشه نمی تونم برای بارداری اقدام کنم نگرانم نکنه خیلی دیر بشه
مامان دیانا
15 بهمن 92 1:33
سلام عزیزم.خدا رو شکر که همچین نی نی سالم و باهوشی دارین.ماتبریز میشیم متاسفانه همچین کارگاهی اینجا نیست.منو باباش هم هردو زبان تموم کردیم.میشه منم راهنمایی کنی چطور با دیانا کار کنیم.خدا دخترت رو نگه داره.ممنون میشم.
مامان مائده
پاسخ
سلام.ممنونم عزيزم.بهت ايميل زدم
متین من
15 بهمن 92 12:50
خصوصی
دخملي تنها دليل زنده بودنم...(لي لي)
15 بهمن 92 21:37
اگه يه روز همه فراموشت كردند من با توام،اگه همه به توظلم كردندمن با توام، ولي اگه همه دوستت داشتند، شرمنده؛ من با اونام!!!
انسیه
16 بهمن 92 13:31
چه زود گذشتا انگار همین دیروز بود که جشن دندونی گرفته بودی برای سارینا منم تاریخ زایمان داد بهم دکتر باورم نمیشه انقدر زود گذشت!
رومینا
17 بهمن 92 9:44
15 ماهگیت مبارک باشه سارینای ناز . مائده جون بابت راهنمایی کلاس ازت ممنونم من رادوین رو شنبه ها میبرم 2تا 3 . خیلی لطف کردی. بازم تشکر
مامان مائده
پاسخ
خواهش ميكنم عزيزمايشالا كه كلاس مفيدي براش باشه
negar
17 بهمن 92 12:32
salammm....mashalla be dokhtare bamazat...man kheili vaghteh webesho mikhunam....khoda hefzesh kone,. . khosh'hal misham be webe manam sar bezani dustam
negar
17 بهمن 92 12:35
rastii man shomaro link kardam(hope to be good friends in future....haven't found a suitable name for my daughter...any idea?
یه کنجکاو
17 بهمن 92 19:36
سلام اگه فضولینباشه می شه بگید مادرتون لباس های سارینا رو از کدوم کشور میارند
lili
17 بهمن 92 20:27
ماشاللله به این عروسک..خدا حفظش کنه.. عزیزم ممنون که به وب من سر زدی...خوشحال میشم راعنمااییم کنی چطوری با دخترت انگلیسی کار میکنی...
مامان مائده
پاسخ
بله عزيزم ايشالا در پست بعدي ميذارم
مامان فتانه
17 بهمن 92 21:40
عزیزم چه نازشدی دلمون برات تنگیده بود
راضیه
20 بهمن 92 12:44
ای جوووووووووووونمماشاالله خاله جون خییییییییییییییلی دوست دارم عسلکم
یسنا
20 بهمن 92 23:54
عزیزم خصوصی
دخملي تنها دليل زنده بودنم...(لي لي)
21 بهمن 92 4:29
کسانى را مى شناسم که با صداى بلند دعا مى خوانند ولی دستشان به ستاره اى نميرسد، اما کسانى هستند که بى دعا به خدا دست ميدهند... دست دادن باخدا را برایت آرزو میکنم.
سحر
21 بهمن 92 13:23
ماشالا به این دخمل عزیز و بامزه . 15 ماهگیت مبارک گلم
فاطمه 12
24 بهمن 92 15:26
سلام مائده جون من یک خواهر دارم که یازده ماهشه واسمش حانیه هس وقتی ما مانم عکس سارینا جون رو تو لباس عروسک دید فکر کرد حانیه هست تمام حالت ها و کار های سارینا مثل کارهای خواهرمه واقعا برام عجیبه سارینا رو مثه خواهرم دوس دارم و براش ارزوی موفقیت می کنم خدا حافظ
زهره(نی نی عسلک)
18 اسفند 92 2:12
دنت!!!!!!!!!!اون هم از نوع کاکائویی!!!!!! کامیون بازی چه کیفی میده!با کامیون ثنا می تونی کورس بذاری! چه خونه قشنگی!مهمون نمی خوای؟ساره جون وثناجون اماده ان برای مهمونی رفتن!
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نی نی بوس می باشد