پرنسس ساريناپرنسس سارينا، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه و 10 روز سن داره
شازده مسيحاشازده مسيحا، تا این لحظه: 8 سال و 29 روز سن داره

نی نی بوس

داستان خاطرات پرنسس سارينا و شازده مسيحا

بازی و زبان

1393/8/5 15:20
نویسنده : مامان مائده
4,681 بازدید
اشتراک گذاری

بعد از اتمام ترم چهارم کارگاه کودک و مادرت, مونا جون گفت برای ترم پنجم حتما باید دو سالت تموم شده باشه بنابرین برای اینکه بین کلاسات فاصله نیفته یه کلاسی به اسم بازی و زبان گذاشتن که البته چون من باهات از یک سالگیت فقط انگلیسی حرف میزدم همه اینا و بلد بودی مثلا اعضای صورت,اعضای بدن,حالت های چهره,اسم حیوانات و چیزهای دیگه.البته برای یاداوری خوب بود.

drum- صدای زیر و بم درست کردن با طبل

share- تقسیم کردن اسباب بازیهاتون با همدیگه(قرار شده بود که هر کی چندتا اسباب بازی با خودش بیاره و مونا جون همه رو گذاشت توی یک جعبه و هر کی اول اسباب بازی خودش رو پیدا کرد بعدشم اسباب بازیاتون رو به همدیگه دادین)

up- آموزش بالا بودن

under-آموزش از زیر رفتن

اینجا هم تولد یکی از دوستاته

که البته تو هم داری سعی میکنی شمعشو فوت کنی!

 

این کاردستی هم با جای دست و پای کوچولوتهمحبت

colors- آشنایی با رنگ ها

shapes- آشنایی با اشکال هندسی

دیگه این دو ترم هم تمام شد و سارینای من دو سالش تمام شد و از آبان داری میری ترم پنجم.

بعد از اینکه کلاس بازی و زبانت تموم شد به این فکر افتادم بذارمت کلاس زبان.هر جایی رو گشتم زیر سه سال قبول نمیکرد تا اینکه تصمیم گرفتم دوباره برات یه معلم بگیرم بیاد خونه که علاوه بر من از کسایی دیگه هم انگلیسی بشنوی(هر چند که مامان صدیقه کلا باهات انگلیسی صحبت میکنه و بابا جون و ددی هم بعضی مواقع ولی خب معلم به نظرم یه چیز دیگه هست که طبق اصول و روش خاص و البته با لهجه بهتری صحبت کنه.

تقریبا 6 ماه پیش یه معلم رو مونا جون معرفی کرده بود که تقریبا زبانش مثل خودم بود و حتی بعضی کلمات رو هم نمیدونست!یکی دو جلسه اومد ولی به دلم ننشست.

چند ماه پیش که هنوز کلاس زبان خدابیامرزم! رو میرفتم , معلم کلاسم یه خانم خیلی خوب بهم معرفی کرد که هم اون آموزشگاهی که میرفتم تدریس میکنه هم چند تا مدرسه دوزبانه و هم قبلا هم رنگین کمان و کار با بچه ها رو بلده.

همون جلسه اول که اومد خیلی راحت باهاش ارتباط برقرار کردی و وقتی میخواست بره تو هم میخواستی باهاش بری.خلاصه...

الانم که بیش از یک ماهه که معلمت میاد تا زنگ میزنه چندان جیغی با خوشحالی میزنی که من از در میام اینجوری نمیکنی!!!حتی حاضری برای اینکه بیاد تخم مرغ صبحتم بخوری!!! و اگه پسونک دهنت باشه درش بیاری(این یکی نشون دهنده اینه که واقعا دوستش داری!!)

اولین جلسه با خودش کتاب pokets رو آورد و اون رو شروع کرد.من که مخالف آموزش مستقیم بودم بهش گفتم الان زود نیست برای کتاب؟ که معلمت گفت این کتاب همش عکسه و خیلی جذابه و یک سی دی آهنگ هم باهاش داره که مطمئنم خوشش میاد .

کتاب رو باز کرد و با یک قیچی و چسب و کاغذ همراه با تو شروع کرد به درست کردن کاردستی.(آموزش اون درس کار با چسب و قیچی و کاغذ و مداد شمعی و این بود).همچنین ته کتابش کلی استیکر داشت که باید سر چای خودشون میچسبوندی...

خلاصه خیلی خوشت اومده بود و همش مدادرنگی و مداد شمعی و قیچی و چسب دستت بود تا خودت یه کاردستی درست کنی.

البته به این راحتیام که میگم نیست چون مثلا 10 دقیقه میشینی و بقیه اش همش معلمت باید دنبالت بدوهه.خیلی خانم صبور و باحوصله ای هست.به نظرم خیلی دوستتم داره و البته تو هم همینطور.

یه روز هم یه کادوی خوشگل برات اورد و گفت چون خیلی باهوشی.

pockets1 رو با موفقیت تموم کردی و خیلی چیز های جدید یاد گرفتی و همش میری سر کتابت و باز میکنی و میخونیشون و ازم میپرسی چیه؟ (که البته انقدر کتابتو تیکه تیکه کردی که که چیزی ازش نمونده دیگه!)

امروز هم کتاب pockets2 رو شروع کرد که خیلی برات جالب هست.

اینها هم یکسری فلش کارته که خیلی بهشون علاقه نشون میدی و همچنین کتاب هایی که برات گرفتم که هر کدومشون یک بخشی رو آموزش میده.

حس لامسه(نرمی و زبری و برامدگی و چرمی و ...)

آموزش اعداد

این کتاب که باید پشتشو ببینی و پیداش کنی برات جالبه

پیدا کردن وسیله ها از عکس

آموزش وسایل نقلیه

کاملا هم به فارسی و هم به انگلیسی مسلط شدی.خیلی کلمات فارسی رو میگی و تعدادی هم انگلیسی میگی ولی بیشتر مترچم هستی.

هر کلمه ای که بهت میگم بگو با اون تن صدای لطیف و قشنگت مثل طوطی تکرار میکنی و من هم بعدش کلی میخورمت.عاشتم.عاشق صداتم.عاشق نگاتم...محبت

 

پسندها (17)

نظرات (49)

مهربوون
24 آبان 93 17:53
افرین خانوم کوچولو...موفق باشی
مامان مائده
پاسخ
مرسي خاله جون
زهرا مامان درسا
25 آبان 93 11:33
آفرین به سارینا جون باهوشم و آفرین به مامان مهربونت که اینقدر به فکرت هست . عزیزم بهترین ها رو برات ارزومندم
مامان مائده
پاسخ
ممنونم خاله جونم
مامان ارشان
25 آبان 93 14:35
سلام مائده جان ماشالا به این مامان و دختر فعال و باهوش مائده جون پسر من 21 ماهشه و هنوز حرف نمیزنه...چن تا کلمه بیشتر نمیگه...به نظرتون این کارگاه مادر و کودک دو زبانه براش زوده هنوز؟؟؟ ممنون میشم شماره تماس کارگاه برام بذارید...شماره اون کلاس ک این ترم رفتینم همینطور سپاسگذارمممم سارینا خوشملم ببوسید راستی دیر شده ولی تولدش مباااااااااااااااارک
مامان مائده
پاسخ
سلام دوست خوبم.كارگاه ها كه رده سني داره و از بازي و زبان جداست ولي نه زود نيست .شماره اش توي همون قسمت ترم اول كارگاه كودك وب ساريناست.موفق باشي
مامان روژینا
26 آبان 93 10:09
صد آفرین به این دخملی باهوش
مامان پریسا
26 آبان 93 11:13
مائده عزیز با این پشتکاری که داری یقینا دختر گلت دوزبانه میشه .دختر من تو 6 ماهه و منم همین قصد و دارم عزیزم یه سری هم به وبلاگzabanefarda.bligfa.comبزن .آقای دکتر امینی دکترای زبانشناسی دارن و این وبلاگو برای مادرای که قصد دوزبانه کردن کودکشون را دارن راه انداختن. و انصافا دلسوزانه و با آگاهی جواب تمام سوالاتمونو میدن . هر چند هفته یکبار هم تو انقلاب واسه مادرا کارگاه میزارنو راهنماییشون میکنن. شماره مبایلتو بهشون بده تا توی گروه پروش کودک زبانه که توی واتس آپ گروه داریم قرارت بدن. خیلی عالیه همه مادرایی هستن که تو این راه قدم برداشتن و تجربه های هم دیگرو در اختیار هم قرار میدن و آقای دکتر پاسخگوی مشکلاتشونه
مامان مائده
پاسخ
ممنونم از راهنماييت.بله سايتشو ديدم خوب بود
فروهر
26 آبان 93 11:31
طبق معمول پر تلاش و موفق...ایشالا بعد انگلیسی بزنین دو تایی تو کار فرانسه و ترکی...
مامان معید
26 آبان 93 11:54
مائده جان توی یادگیری زبان فارسی به مشکل نخورده؟ یعنی هم تراز با بچه هایی هم سنش که فقط فارسی بلدند هست؟؟؟
مامان مائده
پاسخ
نه خداروشكر تازه جلو هم هست چون فارسي به حرف افتاده!
گلبانو
26 آبان 93 15:03
سلام ماشالله به این دختر باهوش دختر من هم کتاب خیلی دوست داره میشه بگی کتاب های سارینا جون رو از کجا تهیه کردی ممنون میشم؟
مامان مائده
پاسخ
سلام ممنونم.بيشترشون رو از شهر كتاب گرفتم
ساناز
27 آبان 93 12:22
سلام عزیزم افرین به این انرزی و مهربونیت که انقدر به فکر دختر نازمونی.مایده جون شماره این معلمه سارینا جون بهم میدی.
مامان مائده
پاسخ
سلام قررررربونتچشم برات خصوصي ميذارم
مات سارا
28 آبان 93 1:30
ماشالله خيلي خوشحالم كه توي ني ني وبلاگ بازهم يك مامان بامقاومت وسخت كوش براي فرزندش پيدا كردم...اميدوارم برنامه هاي آموزشيتون واسه سارينا جان هميشه باموفقيت پيش بره ومطمعن باشين ماهم روحيه ميگيريم چون منم دارم دخترم باكمترين امكانات كلاسي وآموزشگاهي ، آموزش ميدم ،چون توشهرمامثل شما كارگاهاي مادروكودك يامشابه اون وجودنداره ،پس خوشحال ميشم به عنوان يك مادر برام دعاكنين بتونم مانند مادراني مثل شما دخترم به نحوصحيح آموزش بدم وازشماراهنمايي بگيرم...البته من دارم ازروش مونتسوري استفاده ميكنم.بوس براي دخترم سارينا...
مامان حبه قند
28 آبان 93 3:01
خیلی خوبه آفرین به اینهمه پیشرفت.مامانی شما خیلی با تدبیر هستیا.
مامان ساجده وسبا
28 آبان 93 13:07
سلام آفرین سارینا خانم،انشالا همیشه مامان وبابا شاهد موفقیتهات باشن این عکس آخریتم خیلی خشمله خاله راستی مائده جون معلوم بخاطر سایت آپلوده که عکسات زود باز میشه ،عکسای وب دخمل من طول میکشه تا بازشه شما عکساتو کجا آپلودمیکنی؟
مامان سبز
29 آبان 93 10:46
سلام عزیزم . ماشاالله که چه دختر خانم و زیبایی داری . گلم خیلی خیلی خوبه که از کودکی به فرزندنت آموزش میدهی .امیدوارم که فرزندنت در تمام مراحل زندگی موفق باشد و زیر سایه پدر و مادرش بزرگ شود .
مامان آینده
29 آبان 93 12:26
سلام. تولد دو سالگیه گل دختری مبارک. ماشاالله به سارینا که از الان این کتابا رو میخونه. تو مهد ما بچه هی 6 سالمون هنووووووز با کلی دق دادن یه صفحه این ور اونور میکنن. واقعأ هزار ماشاالله
مامان مهدیس
30 آبان 93 9:49
سلام باید آفرین گفت به شما با این حوصله سارینا هم خیلی نمکلیه دوسش دارم نازی
الهه مامان مبین
2 آذر 93 16:37
خیلی عالیه مائده جون . آفرین به این دوست پر انرژی خودم . بوووووووووووووس برای سارینا عسلی
برام هیچ حسی شبیه تو نیست
3 آذر 93 10:56
سلام مائده جون....اینکه غیر شما مادرتون یا یه وقتایی همسرتون هم باهاش انگیلیسی صحبت میکنه خیلییی خوبه عالیه که بچه بتونه دو زبان رو با هم یاد بگیره! افرین به سارینای نااااز متاسفانه تو شهر ما از این چیزا نیست اصلااا...واقعا شهر با امکانات نعمته! من یکی باید از خیر این چیزا بگذرم!
ساسان اس ام اس
3 آذر 93 17:23
سلام معلومه نی نی باحالی داری. امیدوارم همیشه سالم باشه. تو انجمن سایتمون مطالب زیادی درباره کودکان و همسرداری داریم. من بهت سر زدم اگه شما هم دوست داشتی به سایت ما سر بزن. ممنون www.SasanSMS.ir کامل ترین آرشیو اس ام اس www.SasanSMS.ir/Forum متفاوت‌ترین انجمن سرگرمی و تفریحی فارسی‌زبانان
مامان مبینا
3 آذر 93 22:07
يك مامان
4 آذر 93 11:05
مائده جون سلام. ميخواستم از كارگاه مادر و كودك بپرسم كه چند ساعت تو هفته است و هر ترمش چقدر طول ميكشه و همچنين هزينه اش را بگيد ممنون. يك سوال ديگه آيا شما با مهد كودك در سن 3 سالگي مواقفين يا اين جور كلاسها . ممنون ميشم جواب بدين.
مامان مائده
پاسخ
سلام عزيزم.يك ساعت توي هفته هست كلاساش حدودا دو ماه و نيمه ١٣٠ ميگيرن. به نظر من وقتي بچه بتونه جدايي از مادر رو تحمل كنه و با بقيه ارتباط برقرار كنه موقع مناسبي هست حالا سه يا چهار
مامان صفورا
5 آذر 93 1:50
ای جووووووووووونم سارینای ناز
مامان رهام
5 آذر 93 16:29
وای خاله قربون لبخند قشنگت.چقده باهوشی تو ماشالاه. بازم اسفندیادت نره مامانش
آویسا
6 آذر 93 10:09
بانو
6 آذر 93 15:22
سلام برای بچه ها قانون، قانون است! www.banoo.ir/post/1299 منتظر حضورتان هستیم. جامعه مجازی بانو
سمیه
9 آذر 93 0:00
خسته نباشی مامان مائده خیلی لذت بردم از خوندن وبلاگت و از هوش و ذکاوت دختر نازت. من هم میخوام که کودکم دو زبانه باشه و به خاطر همین برنامه ریزی دارم می کنم و کلی از مطالب شما البته با اجازه استفاده کردم . امیدوارم بتونم با شما ارتباط داشته باشم تا از تجربیاتتون استفاده کنم. موفق باشی
مامانیه ستایش
9 آذر 93 9:47
به به چه دختر نازی تولدت با تاخیر تبریک میگم دست مامان گلت درد نکنه خیلی با سلیقه ای خانومی به ما هم سر بزنین خوشحال میشیم
بانو
10 آذر 93 12:17
سلام مادران معتاد اینترنتی www.banoo.ir/post/1281 منتظر حضورتان هستیم. جامعه مجازی بانو
مامانی
12 آذر 93 2:14
از چشم بد دور باشه الهی . ایشالا تنتون سالم و دلتون شاد باشه
قاصدک
12 آذر 93 14:08
سلام ببخشید میشه سم انتشارات کتابایی که عکساشو انداختی بدی و آدرس و شماره یا اسم اتلیه ای که توش عکسای ماجراجویی سارینا رو انداختی بگی وبلاگ خیلی خوبی داری
مامان مائده
پاسخ
سلام توي شهر كتاب اكثر كتاباش هست(نياوران يا شهرك اميد) شماره آتليه هم ايميل بذار برات بفرستم
مامان ضحا
13 آذر 93 4:52
سلام مامان من وقتی باردار بودم وبلاگ شما رو دیدم و کلی روحیه گرفتم ... الان تهران خونه مادرم هستم تا مرخصیم تموم بشه و باز برم ... دخترم 5 ماهشه و می خوام تو اتلیه ازش عکس بگیرم و کلی اتلیه ها رو چک کردم ولی نمونه عکسا تو سایتوش کمه و این انتخاب رو سخت میکنه... یه سوال داشتم لطف میکنی اسم اتلیه یا مشخصاتش رو که عکسای یه سالگی سارینا جون رو توش گرفتی بهم بگی چون تنوع دکورش خیلی خوب بود و خوشم اومد ... ممنون میشم منتظر هستم
مامان مائده
پاسخ
سلام ممنونم.ايشالا به سلامتي.آتليه سها بردمش توي نت سرچ كني مياره
آنیتا
15 آذر 93 10:39
سلام خیلی کارای جالبی بود من یه دختر 18 ماهه دارم و تو خونه بیشتر کلمه ها رو انگلیسی میگم ولی چون بقیه باهاش فقط فارسی حرف میزنن زیاد یادش نمیمونه و لحظه ایه میشه بگی از چه سنی شروع کردی
مامان مائده
پاسخ
سلام.خيلي خوبه كه كلمات رو باهاش حرف ميزني .من از يك سالگيش شروع كردم
آنیتا
15 آذر 93 10:45
اگر امکانش هست آهنگ یا کارتون یا هرچیزی که میتونی به ایمیلم بفرست ممنون میشم میدونم مشغله داری ولی خیلی نیاز دارم
مامان مائده
پاسخ
چشم عزيزم نشستم پاي كامپيوتر برات ميفرستم
بانو
16 آذر 93 12:38
سلام مجموعه های آموزشی کودکان؛ فرصت یا تهدید www.banoo.ir/post/1358 منتظر حضورتان هستیم. جامعه مجازی بانو
مامان نفیسه
19 آذر 93 10:05
سلام عزیزم من نفیسه هستم تو وبلاگ دخترم حلما لینک تون کردم. خوشحال میشم شما هم افتخار بدین و ما رو لینک کنید
شیما مامان شاهین کوچولو
29 آذر 93 20:54
سلام عزیزم... شاهین تو مسابقه نی نی وبلاگ شرکت کرده. لطفا کد 40 رو به شماره 1000891010 پیامک کنید.. ممنونت میشم
الهه مامان مبین
30 آذر 93 0:45
یلدا یعنی یادمان باشد که زندگی آن قدر کوتاه است که یک دقیقه بیشتر با هم بودن را باید جشن گرفت. یلداتون مبارک دوست عزیزم
مامان مائده
پاسخ
ممنون كه به ياد ما هم بودي.يلداي شما هم مبارك
مامان کیمیا
30 آذر 93 20:40
سلام خوبی عزیزم ما تو مسابقه نی نی وبلاگ شرکت کردیم.ممنون میشم اگه بهمون رای بدین،لطفا عدد47رو به1000891010پیامک بزنین کیمیامنتظر رای شماست،یه دنیا سپاس
محیا
1 دی 93 16:13
سلام دوست عزیز واقعا آفرین به اینهمه پشتکار و عشق به فرزند. میشه به من بگید این کتابهای آموزنده انگلیسی زبانو که تو پست آخر گذاشتین و ازشون دسته جمعی عکس گرفتی از کجا خریدی؟ اگه اسماشون رو هم بگین خیلی ممنون میشم ازتون..
مامان مائده
پاسخ
سلام ممنون.از شهر كتاب ميتوني همشون رو تهيه كني
مریم
3 دی 93 1:15
سلام مایده جان خوبی؟دختر گلی خوبه؟عزیزم دلتنگ شدیم چرا پست نمیذاری؟گفتم نظر بدم بدونی من همیشه به یادتم و دایم به وبلاگ نازت سر میزنم.بوس بوس بوس
مامان مائده
پاسخ
سلام ممنونم ما خوبيم.شما خوبيد؟راستش خيلي اين روزا سارينا شيطون شده ايشالا بذاره به زودي ميام و مينويسم
habeyeangur
3 دی 93 11:07
چرا وبلاگتو اپ نمیکنی
مامان مائده
پاسخ
اين شيطونه بذاره اگه
مریم
9 دی 93 13:58
سلام. چرا آپ نمی کنی؟! هی میام سر می زنم میبینم آپ نکردی می رم! مائده جون از شناشم بنویس. هنوزم می ره کلاس شنا؟
مامان مائده
پاسخ
سلام به خدا وقت نميكنم.مربيش كه خودم بودم بله هنوز ميره استخر كماكان
مامان
9 دی 93 15:38
لیلی
11 دی 93 12:01
سلام مائده جون دخملیتون خیلیییییییی نازه خداحفظش کنه. پیش منم بیاین خوشحال میشم واگه با تبادل لینک موافق بودین خبرم کنین. جیگرتو عوض من ببوس گلم
آبجی فاطمه
11 دی 93 15:56
سلام عزیزم.حالتون خوبه؟خبری ازتون نیست.دلمون برای سارینا جون تنگ شده.آپ لطفا
مامان مائده
پاسخ
سلام ممنون ما خوبيم شما خوبيد؟ راستش خيلي سرم شلوغه فكر نميكنم بتونم حالا حالا ها آپ كنم
فروهر
14 دی 93 12:36
مائده جان ما که مادر نیستیم هی با خودمان می گوییم این مائده خانوم هی میگوید از دست سارینا نمیتوانم بیایم آپ کنم یعنی چه خب تو از دست ما ناراحت نشو خودت را بزار جای ما همان موقعها که مادر نبودی حالا بیا یکبار خانومی کن و این پس را برامون بزار اینکه چرا نمیتوانم آپ کنم سارینا چه میکند؟ و از کارهایی که به عنوان شیطونی اش و یا وظایف مادرانه ات یا زنانه ات هست کامل یا خلاصه بنویس ..تا ما کمی مادر بودن این مدلی را درک کنیم منظورم از مدلش این است که در این سن بچه
مامان مائده
پاسخ
عزييييزم 😀.واقعا ميفهمم چي ميگي.خودم كه حامله بودم تمام زندگيم پاي وبلاگ بچه هاي ديگه بود ولي ديگه سارينا بعدازظهرا هم ديگه حتي نميخوابه و صبح زود تا ديروقت بيداره و خيلي خستم ميكنه و نميذاره يك دقيقه پاي كامپيوتر بشينم و عملا آپ كردن وبش برام غير ممكن شده.ولي قول ميدم حداقل بيام و بنويسم حالا عكساش بمونه😘❤️
مامان رادمان جون
8 بهمن 93 15:41
سلام مائده جون مثل همیشه پر تلاش وفداکار آفرین لذت میبرم وقتی وبلاگ دختر نازتو میبینم میشه لطف کنی وشماره معلم زبان ساریناجونو بدی ممنون میشم عزیزم
مامان مائده
پاسخ
سلام ممنون.باشه عزيزم برات خصوصي ميذارم
yas
13 اسفند 93 17:03
kheyli kare khoobi mokonin
مامان مائده
پاسخ
ممنونم عزيزم
مامان مرجان
24 اسفند 93 0:48
سلام عزیزم خیلی خوشحال شدم که شما رو پیدا کردم که چیزهای خوب ازتون یاد بگیریم منم راهنمایی کنید که چه اموزشهایی رو برای دخترم باید انجام بدم الان ده ماهشه ممنونم خدا دخترتون براتون حفظ کنه
مامان مائده
پاسخ
سلام ممنون از لطفت.براش كارتون بيبي انيشتين بزار،كتاب انگليسي بخون از روزي يك ساعت هم شروع كن در يك زمان خاص فقط باهاش انگليسي صحبت كن.موفق باشي
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نی نی بوس می باشد